Rond ett!

Hur tråkigt är det inte att komma hem till sitt lilla kryp in och tänka på att maten måste göras?
Våran tanke är att köra lite på stuket "Halv åtta hos mig" men vi hoppar över allt detta med fin dukning och alla dessa bedömningar!
Tanken med allt detta är att vi inte ska behöva sitta där hemma helt lonley och koka pasta med... Ja, det är ju faktiskt lätt hänt
att dessa makaroner tas till ganska så ofta! för det är så enkelt. Men nu sätts våra dolda talanger på spel!
Nu i en veckas tid Mån-tors har vi kört detta. Frida våran "schema fixare" har då gjort ett schema vilka dagar alla ska laga mat!
Starten började hos Hanna, hon gick ut stenhårt i starten och satte ribban riktigt högt med sin helt gudomliga gryta.
(som jag har glömt namnet på, var det Afrika, Japan eller kina gryta) nog om det GÖTT var det iaf!
Sömnlös hela natten var jag i vilket fall som. Herregud, det var ju min tur på tisdagen! vad hade jag att komma med, jo min kycklinggryta
hur gott lät det då.. Men jag tror jag lyckades, stressade bara efter jobbet, såg tillochmed till att sluta tidigare pga detta!
Jag kunde somna denna natt sen, eller alla var mer eller mindra spyfärdiga på fotbollsträningen, springa en lång sträcka på det dissar vi nog fasiken till nästa tisdag bruds!
Igår, onsdag var dagen då Frida slänger ihop lax och ris, MUMA gott! sen en liten smörare på det också. En kladdkaka muffins på det! men asså shiiit vad gott!
Idag torsdag, drog vi hem till Anna efter ett stenhårt fyspass, (mycket ansträngande för min del att sitta brevid och se hur svetten lackade på er brudar) där bjöds det
på kassler med massor med godheter i med pasta!. Vi kom iaf överens om att det var bra länge sen man fick så god mat i en hel veckas tid!

Nästa vecka är det Frida som går ut först, hur högt ska du gå ut denna vecka??


Kommentarer
Postat av: Sara

Hihi vad mysiga ni är som bloggar om detta, kul!

Hade jag inte haft mannen och barnen som jag äter med så hade jag gärna velat vara med hos er, verkar ju vara hur kul som helst! : )

Kram

2011-03-16 @ 08:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0