Rond Två, Del 1 - Frida

Måndag idag! Jag, Frida, som stod för maten idag!

Jag bjöd på Klyftpotatis och kyckling med två såser till! :)

Potatis
Salt
Svartpeppar
Buljong
Vatten

Potatisen gjorde jag klyftor av, jag skalar inte, men det spelar ingen roll hur man gör...
Sen kryddar jag den med salt och svartpeppar...
Lägger den på en plåt, och häller sedan på vatten med buljong i, bara så det blir lite grann i botten...
Sen får den stå i ugnen på ca 200 grader tills den är klar! Olika lång tid på olika potatissorter! :) Fyller på vatten i plåten om det torkar!

Kycklingfiléer
Grillkrydda

Hmm, ja så enkelt är det! ;) Jag kryddar alltid kycklingen kvällen innan jag ska äta den, för att den ska dra åt sig av smaken! :) Sen stekte jag den, hällde på lite vatten sista minutrarna innan de blev klara...

Vatten
Grädde
Salt
Mjöl
Färgsoja

Vattnet som hälldes över kycklingen häller jag sedan i en liten skvätt grädde i... Sen smaksätter jag med salt... Sedan gör jag så att den blir tjockare med mjöl som jag häller i lite vatten, för att det inte ska bli klumpar... Sedan lite färgsoja, så det blir lite färg på det hela! :)

Den andra såsen var en gammal god bea! :) Himla gott om man frågar tre av oss i gänget! Men alla måste ju bli goa o glada, så fick göra en egen också! :) Men det gör ingenting alls! :)

Imorgon är det Annas tur att bjuda på mat! Rostbiff sa hon att hon skulle göra! Så det ser vi fram emot! :) Får väl se om vi lärde oss av förra veckans misstag, när vi åt så vi storknade och sen mådde illa på träningen! Får bli aningens mindre portioner imorgon! :)

Jag tackar för mig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0