Grekisk pytt i panna :H

Då va vi inne på den 4e veckan.
Det blir bara roligare och roligare och bara godare och godare.
Man får ju nästan lite prestationsångest. Va ska man igentligen hitta på?
Man vill ju göra nått som ingen ätit förut.
Något som också är Gott.. Så kom jag på:
GREKISK PYTT I PANNA.

* klyftpotatis
* morötter

In i ugnen i 15-20 min. ta ut, lägg då på:

* Fläskfile (som är marinerat i vitlöksmarinad)
* Färska champinjoner
* Paprika

In i ugnen igen i 10 minuter. Ta ut, lägg då på:

* Tomat
* Fetaost
(som man smular på över hela pannan)

In i ugnen igen i ca 20-30 minuter.

Servers med en kall sås:

* Grekisk Yoghurt
* majonäs (haha, vilket jag glömde) :p
* vitlök
* Laim
* Salladskrydda

Är rätt nöjd faktiskt..





Bjöd även på en morotskaka:

* 2ägg
* 2dl socker

vispa tills de blir vitt och poröst.

* 1tsk Kanel
* 1tsk Vaniljsocker (hehe, jag har en matsked)
* 1tsk Bakpulver
* 1tsk Bikarbonat
* 2dl Mjöl

Vista ihop.

* 3dl morötter
* 1dl matolja

Rör ner de sista.
sen är de bara ner med smeten i en smord ströbrödad form.
175grader i 41 min. ;)
Hur smidigt som hellst och sjukt god..

när kakan har kallnat:

* 50-75g margarin
* 2dl florsocker
* 1tsk vaniljsocker (en matsked)
* 1ägg gula

vispa ihop och kleta de hela uppe på kakan.
(man kan även ha mandel eller hackade nötter uppe på smeten.
om man nu tål de) :p





MUMS!!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0