Rond 3, Del 3 - Frida

Jag kan inte göra annat än hålla med Hanna om Annas goa mat i måndags! :) Och ja, såsen går att äta med sked, iaf för folk som mig, såsälskare! ;) Och Hannas lax var även den gudomlig! :)

Vet inte hur många gånger vi säger det varje vecka, men såhär god mat såhär ofta har vi inte ätit på väääldigt länge! :)

Hur som helst var det min tur att bjuda på mat idag! Och då jag befinner mig i ett flyttkaos utan dess like så lånade jag Dessans kök! :) Jag bjöd på, hmm va ska man kalla det?! Ris och kycklinglåda kanske?

I vilket fall så gjorde jag likadant med kyckligen som förra veckan! Dock i bitar den här gången! Tina o krydda dagen innan för att få mycket smak! :)

Stekte kycklingen och la den i en form, ungsfast! Under tiden kokade jag ris, som jag sedan la uppe på kycklingen...

Sedan gjorde jag sås, kan inte stava till namnet, men det är inte det viktiga! ;)

Smör
Mjöl
Grädde
Mjölk
Ost
Salt
Vitpeppar

Smält smöret, häll i mjöl och sedan grädde och mjölk, därefter ost... Krydda sedan med salt och vitpeppar! Superenkelt! :)

Häll sedan såsen över riset och kycklingen... Strö över lite ost och ställ sedan in det i ugnen... Ugnen hade jag på ca 200 grader, låt maten stå inne tills det blir en liten fin färg på det hela! Sen är det bara o ta ut och stoppa i magen! Dock är det väldans varmt! ;)

För egen del hade gärna såsen fått smaka lite mer! Men, första gången jag gjorde denna rätt! Och, man lär sig ju av misstagen! :)

Dessan avslutar den här ronden på söndag, eller börjar nästa kanske?! Då vi imorogn ska äta med fotbollslaget och herrlaget efter träningen! :)

Ha en bra dag!


Kyckling är mums! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0